مطالعات کاربران رسانه‌های اجتماعی در ایران به زودی منتشر می شود

به گزارش

مجله معرفی کتاب

، «جزیرۀ سرگردانی» تلاشی است برای شناخت دنیای کاربران ایرانی رسانه‌های اجتماعی؛ دنیایی که علی‌رغم اهمیت و نقش‌اش در تحول ساختارهای کلان و تغییر کردارهای خرد در ایران تاکنون ناشناخته مانده است. این کتاب با تمرکز بر سه رسانۀ اجتماعی مهم در ایران – تلگرام، توئیتر و فیسبوک – نشان می‌دهد که کاربران این رسانه‌ها در دوره‌های زمانی مختلف چه کسانی بوده‌اند و چگونه از این رسانه‌ها استفاده می‌کرده‌اند.

حسین کرمانی از رابطۀ استفاده از فیسبوک با مشارکت سیاسی تا ابعاد و پیامدهای تولید روایت‌های شبکه‌ای در توئیتر را واکاوی می‌کند تا هم مشخص کند استفاده از رسانه‌های اجتماعی در طول زمان چگونه در ایران دستخوش تغییر شد و هم نشان دهد کاربران، چگونه و با چه سازوکارهایی تلاش کرده‌اند رسانه‌های اجتماعی را در خدمت اهداف خود به کار گیرند. این کتاب برای محققان حوزه‌های مختلف به‌ویژه علوم اجتماعی، ارتباطات، علوم سیاسی، مطالعات فرهنگی و همۀ علاقه‌مندان به رسانه‌های اجتماعی مفید خواهد بود.

حسین کرمانی، دکترای علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه تهران و محقق پسادکترای علوم اجتماعی محاسباتی در دانشگاه وین است. علایق پژوهشی وی عمدتاً شامل کنشگری سیاسی، رسانه‌های اجتماعی، دموکراسی دیجیتال و تحلیل‌های متنی (تحلیل گفتمان و تحلیل روایت) می‌شود.

مقالات متعددی از کرمانی تاکنون در مجلات معتبر داخلی منتشر شده است. همچنین، تحقیقات وی در نشریات معتبری چون Asian Journal of Communication و Big Data & Society منتشر شده است. «جزیره سرگردانی» اولین کتاب کرمانی است که منتشر می‌شود. کتاب دیگر او نیز با عنوان «توئیتر، سیاست و قدرت در ایران» به‌زودی منتشر خواهد شد.

علاقه مندان برای مشاهده ا دانلود

مجله معرفی کتاب

کلیک کنند.

جزیرۀ سرگردانی: مطالعات کاربران رسانه‌های اجتماعی در ایران تألیف حسین کرمانی با مقدمه هادی خانیکی به همت نشر لوگوس به زودی به قیمت ۷۵ هزار تومان منتشر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *