راهنمای برش دهنده V-Ray در آموزش تری دی مکس

در آموزش 3ds max از مدل سازی چند ضلعی استفاده می شود که یک روش کلی در طراحی بازی است. چند ضلعی های منحصر به فرد بر هنرمندان مدل چند ضلعی بسیار نظارت می شوند و به آنها جزئیات و دقت های مختلفی در کار می دهند.

این ابزار بسیار زیبا است! روزهایی که مجبور بودید در حیاط خانه خود شکایت کنید و از ابزارها یا راه حل هایی برای ایجاد این تصویر خارق العاده استفاده کنید ، گذشته است. این نوع عکس / فیلم در مهندسی رایج است زیرا افراد علاقه مند به برقراری توابع داخلی کیت های ارزیابی هستند. اگر به عنوان مثال می خواهید یک طرح سه بعدی ایجاد کنید و سقف را ببرید ، در بازار معماری جایگاهی دارد. ما در مورد چگونگی استفاده از این ابزار در گردش کار صحبت خواهیم کرد ، سپس شما می توانید تمام گزینه های شگفت انگیز را که برای آن باز هستند تصور کنید.

در این مقاله آموزش تري دي مکس ، ایجاد اختصارات را با استفاده از دستگاه برش V-Ray جدید در نظر خواهیم گرفت تا به ویژگی های V-Ray 3.0 بپردازیم.

به زبان ساده ، این فقط هندسه بدوی است که به شما امکان می دهد قسمت هایی از صحنه خود را برش دهید. لازم به ذکر است که این فقط یک اثر زمان پردازش است و بنابراین شما هیچ بازخوردی درباره نمایشگر دریافت نخواهید کرد. این در واقع یک مزیت است زیرا بدان معناست که هندسه واقعی شما به هیچ وجه تحت تأثیر و گیج کننده نیست. خوشبختانه این را می توان بین برش هندسه یا استفاده از یک عمل بولی تشخیص داد.

این اثر درخشان در زمان ارائه ، شما را راضی خواهد کرد در حالی که پردازش را پس از برش انجام می دهید

محدودیت اصلی
شاید ترسناک باشم اما دوست دارم این ابزار به هر شکلی گسترش یابد و فقط هواپیما نباشد. من مطمئن هستم که این موارد را در تکرارهای بعدی Render جای می دهند و من مشتاقانه منتظر آن هستم. استفاده از آن به عنوان هواپیما مفید است ، اما مواردی وجود دارد که من می خواهم برش پیچیده تری داشته باشم و در نهایت مجبورم چندین صفحه برشی ایجاد کنم تا کارهایی را انجام دهم که یک قطعه هندسه می توانست برای من انجام دهد. همانطور که گفتم ، شاید ترسناک باشم!

چندین هواپیما می توانند روی هم انباشته شوند تا برش متناسب تری حاصل شود. در حالت ایده آل ، این امر با یک شی برش حاصل می شود ، اما متاسفانه هنوز این امکان وجود ندارد

محدودیت های دیگر
من پرونده های راهنمای V-Ray را دوست دارم زیرا به ویژه برای جزئیات محدودیت های ابزار به جای مخفی کردن موارد ، بسیار مفید هستند. من واقعاً از این صداقت قدردانی می کنم. پس چند نکته. اول ، اگر مثلث هایی با هم تداخل داشته باشید ، V-RayClipper ممکن است اشیا ناخواسته تولید کند. برای تعیین مکان آنها از ابزار xView 3ds Max استفاده کنید. دوم ، کلیپر با اشیا بسته بهترین کار را می کند. این هشدار را نمی توان نادیده گرفت. شما تمام صورت پشت خود را به درستی تنظیم کرده اید.

در هر صورت ، به خصوص در هنگام استفاده از دستگاه GI ، باید از مثلث همپوشانی خودداری کنید ، اما باید از استفاده از V-Ray Clipper نیز خودداری شود.

ایجاد هواپیما
3ds Max را راه اندازی کرده و به صفحه ایجاد بروید. برای انتخاب ‘V-Ray’ و در آخر ‘V-RayClipper’ از منوی کشویی استفاده کنید. برای افزودن آن به صحنه کافیست یکبار بر روی نمای کلیک کنید. هیچ ویژگی سایزی ندارد بنابراین انتظار داشته باشید که بیشتر شبیه یک V-RayPlane باشد تا هواپیمای استاندارد. همچنین به این معنی است که یک صفحه بی نهایت است. هنگام تنظیم آنچه برش می دهد ، این نکته را به خاطر بسپارید.

این فقط یک ابتدای هندسی استاندارد است ، بنابراین آن را با مظنونان معمول در بخش V-Ray از صفحه هنری پیدا کنید

فقط پرتوهای دوربین
بخش کمک به اشعه V در مورد این جعبه تأیید کوچک در صفحه تحول بیان می کند: “هلی کوپتر بر روی اشیا affect تأثیر می گذارد زیرا مستقیماً توسط دوربین مشاهده می شوند ، اما برای بازتاب / انکسار / انعکاس GI بدون تغییر ظاهر می شوند.” من حالت پیش فرض مورد بدون علامت را ترجیح می دهم زیرا به نظر می رسد بیشتر منطقی است. اگر آن را تیک بزنم نتایج غیر منتظره ای می گیرم.

بسته به نتیجه ای که می خواهید ، این کادر انتخاب انعطاف پذیری را برای کنترل اتفاقی که برای اشعه های غیر دوربین می افتد به شما می دهد

هندسه چراغ های کلیپ
من هرگز از این گزینه استفاده نکرده ام ، اما در واقع اگر صفحه کلیپر خود را نه تنها هندسه کلیپ ، بلکه همچنین چراغ های صحنه خود را آزمایش کنید. من معمولاً صحنه خود را تنظیم می کنم تا به جای اینکه چراغ ها را نیز مرتب کند ، آن را به درستی پردازش کرده و سپس هندسه را کوتاه کنم. اگر نمی خواهم روی صحنه من تأثیر بگذارد ، کنترل روشن و خاموش کردن چراغ را ترجیح می دهم.

اگر می خواهید ظاهر شیک تری در عکس های خود ایجاد کنید ، چراغ ها را نیز بگیرید.

از مواد شی استفاده کنید
اگر این کادر انتخاب انتخاب شود ، V-Ray به پر کردن شی بریده شده با مواد اعمال شده بر روی شی بریده شده ادامه می دهد. اگر از طرف دیگر مورد آزمایش قرار نگیرد ، قسمت بریده شده جسم مواد جسم V-RayClipper را به ارث می برد. برای من معمولاً استفاده از مواد اشیا منطقی است اما مواردی وجود دارد که شما می خواهید قیچی ماده دیگری باشد بنابراین این گزینه خوبی برای بدست آوردن است.

اجازه دهید قسمتهای بریده شده اشیا مواد اشیا آنها را به ارث ببرند. این مورد پسند من است اما هرکدام مربوط به خودش هستند

مجموعه مواد را شناسایی می کند
اگر با استفاده از ماده جسم یا شی cli برش دهنده V-Ray کمی احساس محدودیت کردید ، از گزینه Set Material ID استفاده کنید. در صورت فعال بودن ، به شما امکان می دهد شناسه چهره را مشخص کنید. این شناسه ای است که می توانید برای تعیین یک ماده کامل دیگر ، آن را در یک ماده چند شی قرار دهید. یک افزودنی کاملاً هوشمند به جعبه ابزار که به کاربران ما انعطاف پذیری بیشتری نسبت به ظاهر محصول نهایی می دهد.

استثنا کردن
خیلی ساده ، شما می توانید هر شی در صحنه خود را از جلوه های برش دهنده V-Ray حذف کنید. من واقعاً خوشحالم که V-Ray تصمیم گرفت این ویژگی را در اختیار شما قرار دهد زیرا به شما کنترلی را می دهد که شما می توانید دقیقاً همانگونه که نیاز دارید پیکربندی کنید. فقط روی دکمه کلیک کنید و تمام اشیایی را که می خواهید حذف شوند حرکت دهید. اگر نظر خود را تغییر دهید می توانید هر وقت خواستید دوباره آنها را حذف کنید. اگر می خواهید از این ویژگی استفاده کنید ، خصوصاً در صحنه های بزرگ و پیچیده ، توصیه می شود هوشمندانه از اشیا نام ببرید.

 

نوشته های مشابه

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *