انواع آموزش طراحی لباس بین طراحان مد

طراحان مد در طراحی لباس و لوازمی مانند دستبند و گردنبند به روش های مختلفی کار می کنند. به دلیل زمان لازم برای آوردن پوشاک به بازار ، طراحان گاهی اوقات مجبورند طبق آموزش طراحی لباس که دیده اند تغییرات سلیقه مصرف کننده را پیش بینی کنند و بر حسب چیز هایی که در آموزش طراحی لباس و همینطور تجربیاتی که از بازار به دست آورده اند بتوانند این موارد را در طراحی های دوخت و الگوی خود پیشبینی کرده و مورد بررسی قرار دهند و در دوره طراحی لباس خود هم به شاگردانشان آموزش دهند.

طراحان با استفاده از دوره های آموزش طراحی لباس و آموزش طراحی دوخت درباره روند مد تحقیق می کنند و آنها را برای مخاطبان خود تفسیر می کنند. طراحی های خاص آنها که شاید در آموزش آنلاین طراحی لباس فرا گرفته شده باشد هم توسط تولید کنندگان استفاده می شود. این اصل نقش طراح است. با این حال ، در آموزش طراحی لباس یک واریانس در آن وجود دارد که با روش خرید و کالا و کیفیت محصول تعیین می شود. به عنوان مثال ، خرده فروشان بودجه از پارچه های ارزان قیمت برای تفسیر روند استفاده می کنند ، اما خرده فروشان لوکس اطمینان حاصل می کنند که از بهترین پارچه های موجود استفاده می شود. [1]

طراحان مد سعی می کنند لباس های کاربردی و زیبایی را طراحی کنند. آنها درمورد اینکه چه کسی ممکن است لباسی بپوشد و شرایطی که می پوشد ، در نظر گرفته می شوند و در طیف گسترده ای از مواد ، رنگها ، الگوها و سبک ها کار می کنند که در دوره آموزش طراحی لباس به این نکات برای طراحی یک لباس خوب پرداخته می شود . اگرچه بیشتر لباس هایی که برای پوشیدن روزمره استفاده می شوند در طیف محدودی از سبک های معمولی قرار می گیرند ، اما معمولاً یکی از آنها به دنبال لباس های غیرمعمول برای موارد خاص مانند لباس شب یا مهمانی است.

بعضی از لباس ها به کمک آموزش طراحی لباس با نرم افزار مخصوص لباس شخصی درست می شود ، مانند لباس هایوت کوت یا لباس خیاطی سفارشی. امروزه بیشتر نحوه طراحی لباس ها برای بازار انبوه است ، به خصوص برای لباس روزمره و لباس روزمره را برای پوشیدن آماده می نامند.

یک ساختمان
طراحان مد ممکن است به عنوان “طراحان داخلی” که صاحب طرح هستند ، به طور تمام وقت برای یک خانه مد کار کنند ، یا اینکه آنها به تنهایی یا به عنوان یک تیم برای طراحی لباس های مختلف یا آموزش طراحی لباس کار می کنند. طراحان مستقل برای خود کار می کنند ، طرح های خود را به خانه های مد ، مستقیماً به فروشگاه ها یا تولیدکنندگان لباس می فروشند. لباس ها برچسب خریدار را دارند. برخی از طراحان مد ، لیبل های خود را ایجاد کرده اند ، که به عنوان بخشی از آنها ، طرح های خود را به بازار عرضه می کنند. برخی از طراحان مد که از چگونگی طراحی لباس اطلاع دارند ، فریلنسر و طراح برای هر مشتری خاص هستند. دیگر طراحان مد لوکس به فروشگاه های خاص یا فروشگاه های لوکس مراجعه می کنند. این طراحان لباس های اصلی و همچنین لباس هایی ایجاد می کنند که روندهای مد ثابت را دنبال می کنند. با این حال بیشتر طراحان لباس برای تولید کنندگان پوشاک کار می کنند و برای مردان ، زنان و کودکان مد برای بازار انبوه طراحی می کنند. مارک های بزرگ طراح که “نام” مانند مارک خود مانند Abercrombie & Fitch ، Justice یا Juicy دارند ممکن است توسط تیمی از طراحان منفرد به رهبری یک مدیر طراحی طراحی شوند.

آموزش طراحی لباس

طراحان مد به روش های مختلفی کار می کنند و نحوه طراحی لباس هر کدام متفاوت است. برخی ایده های خود را بر روی کاغذ ترسیم می کنند ، در حالی که دیگران پارچه ای را روی نوعی لباس می پوشانند ، اصطلاح مثال دیگر. وقتی یک طراح کاملاً از مناسب بودن نیروی کار (یا ماسلین) راضی باشد ، با یک سازنده حرفه ای قالب مشورت می کند که سپس نسخه کامل و کار قالب را از روی کارت یا با استفاده از سیستم رایانه ای ایجاد می کند. سرانجام ، یک لباس نمونه بر اساس یک مدل مونتاژ و آزمایش می شود تا اطمینان حاصل شود که یک لباس عملیاتی است و روش طراحی لباس درست انجام شده است.

تاریخ

اتاق نشیمن Chéruit در میدان Vendôme در پاریس ، 1910
مقاله اصلی آموزش طراحی لباس: تاریخچه طراحی مد
به طور کلی این یک طراحی مد در نظر گرفته می شود که از قرن نوزدهم با چارلز فردریک وورث اولین طراح که برچسب خود را بر روی لباس هایی که ایجاد کرده دوخت. قبل از اینکه میزبان سابق لباس غذایی (خانه مد) خود را در پاریس راه اندازی کند ، لباس ها توسط خیاطان اغلب ناشناس درمان و ایجاد می شدند و مد بالا از آنچه در دادگاه های سلطنتی می پوشید ، پایین آمد. موفقیت Worth به حدی بود که او توانست به جای پیروی از لباس های قبلی با یادگیری طراحی لباس ، به مشتریان خود القا کند که چه چیزی باید بپوشند. اصطلاح کوتور در واقع برای توصیف آن ابتدا ابداع شده است. در حالی که همه اقلام لباس از هر دوره زمانی توسط دانشگاهیان به عنوان طراحی لباس مورد تحقیق قرار می گیرند ، تنها لباس هایی که پس از 1858 ایجاد شده اند ، طراحی مد محسوب می شوند. [2]

در این دوره  بسیاری از خانه های طراحی و آموزش طراحی لباس شروع به استخدام هنرمندان برای طراحی یا نقاشی طرح های لباس کردند. این تصاویر به مشتریان ارائه شده است که بسیار ارزان تر از تولید یک نمونه لباس واقعی در مطالعه است و در آموزش پیشرفته طراحی لباس به کار گرفته می شود. اگر مشتری از طرح آنها خوشش می آمد و ، آن را سفارش می داد و لباس حاصل از آن برای خانه درآمد کسب می کرد. بنابراین ، سنت طراحان طرح های لباس را به جای ارائه لباس های بی نقص در مدل به مشتریان ، به عنوان یک اقتصاد طراحی می کردند.

انواع مد و آموزش طراحی لباس
لباس های تولید شده توسط تولید کنندگان لباس در سه دسته اصلی قرار می گیرند ، اگرچه می توان آنها را به دسته های اضافی و خاص تری تقسیم کرد

لباس زیر زنانه
مقاله اصلی آموزش طراحی لباس: Haute Couture
تا دهه پنجاه ، لباس های مد بیشتر برای اندازه گیری یا سبک مد کوتاه (به فرانسوی برای دوخت بالا) ، با هر لباس برای مشتری خاص ایجاد و تولید می شد. لباس کوتور به سفارش یک مشتری ساخته می شود و معمولاً از پارچه ای با کیفیت بالا و گران قیمت ساخته می شود که با دقت زیاد به جزئیات و رویه ها دوخته می شود ، معمولاً از تکنیک های وقت گیر استفاده می شود و با دست ساخته می شود. ظاهر و تناسب از اولویت برخوردار است

نوشته های مشابه

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *