آموزش کورل برای استفاده از کانتور

از کلاس آموزش کورل برای طراحی آثار هنری مختلف مانند پوستر ، آرم ، کارت و گرافیک های مختلف مربوط به بردار آموزش کورل استفاده می شود. بعد از آموزش کورل می توان از این موارد برای طراحی آموزش کورل استفاده کرد. البته آموزش کورل به اینجا ختم نمی شود.

استفاده از ابزارهای کانتور و لنگرهای کانتور یک ویژگی ساده اما قدرتمند است که به شما امکان می دهد نه تنها جلوه های 3D جالب توجه ، بلکه دستگاه هایی مانند طرح ها ، ماشین های حکاکی و برش های وینیل ، کانتورها را نیز تولید کنید. در این راهنما ، Anand Dixit به ما نگاهی عمیق به نحوه ایجاد و ویرایش خطوط می دهد.

 

در ادامه دستورالعمل های کانتور را در آموزش جامع کورل دراو بررسی می کنیم:
دستور کانتور یک شکل یا جدا کننده را اضافه می کند که با شی یا متن انتخاب شده مطابقت دارد. ما برای دستیابی به طرح های مختلف به تعاریف مختلف موجود نگاه خواهیم کرد و در مورد مکان و نحوه استفاده از آنها بحث خواهیم کرد.

ابزار کانتور در نمادهای افکت در نوار ابزار موجود است (مثلث سیاه را روی دکمه افکت نگه دارید تا موضوع برجسته شود) Ctrl + F9 را فشار دهید داک کانتور را باز می کند ، در غیر این صورت می توانید آن را در زیر باز کنید: Effects> Contour در نوار منو

تنظیمات در صفحه فعال کانتور موجود است

انواع کانتور:

به مرکز: کانتورها توسط مرکز جبران می شوند. برای این نوع رئوس مطالب ، بسته به فاصله جابجایی و فضای ممکن موجود در جسم ، مراحل به صورت خودکار محاسبه می شوند. کاربر نمی تواند مراحل را در این نوع کانتور تعریف کند.
چهره کانتور: کاربر می تواند فاصله جابجایی و تعدادی مرحله را برای بدست آوردن خطوط داخل جسم تنظیم کند. (ممکن است کاربران در صورتی که فاصله تا جبران بیشتر از فضای موجود برای ایجاد طرح کلی در انواع رئوس مطالب فوق باشد ، خطای “جبران خیلی زیاد”) دریافت کنند.
خارج از خطوط: کاربر می تواند یک فاصله جبران و تعدادی از مراحل کلی را تعیین کند که به رئوس مطالب خارج از جسم برسد.
برنامه کانتور

کانتورها را می توان به یک بردار یا متن هنری استفاده کرد و به دو روش می توان اضافه کرد

با استفاده از ابزار Contour بر روی شی selected انتخاب شده کلیک کنید و آن را به بیرون یا داخل آن بکشید.
شی the را انتخاب کنید و یکی از دکمه های طرح کلی را در نوار ویژگی کلیک کنید.
پس از افزودن رئوس مطالب به شی ، می توانید تنظیمات را در نوار Properties تغییر دهید تا به نتایج دلخواه برسید.

نمونه هایی از خطوط ساده
طرح کلی را به یک شی متن اضافه کنید

طرح کلی اعمال می شود (نوع رئوس مطالب: رئوس مطالب ، مراحل رئوس مطالب: 9 مرحله ، جبران افست: 0.5 میلی متر ، گوشه: رئوس مطالب زاویه ای ، رئوس مطالب: پر شدن قرمز ، رئوس مطالب: بدون رئوس مطالب).

خطوط را به یک شی برداری اضافه کنید (تصاویر زیر را ببینید)

نوع کانتور: خارج از خطوط ، مراحل کانتور: 9 مرحله ، جبران افست: 0.5 میلی متر ، گوشه: کانتور زاویه ای ، پر کنتور: قرمز ، کانتور: قرمز
نوع کانتور: برای مرکز ، مراحل رئوس مطالب: NA ، جابجایی کانتور: 0.5 میلی متر ، گوشه کانتور: کانتور جهت دار ، پر کنتور: قرمز ، کانتور: طرح قرمز
نوع کانتور: کانتور ، کانتور: دو مرحله ، کانتور افست: 1 میلی متر ، کانتور گوشه: کانتور زاویه ای ، پر کنتور: قرمز ، کانتور: کانتور قرمز

با استفاده از دستور Break Apart (Ctrl + K) می توان کانتورها را جدا کرد. جسم از اشکال رئوس مطالب ایجاد شده برابر با تعداد مراحل مشخص جدا خواهد شد. اشیا out رئوس مطالب در جداسازی قطعات با هم گروه می شوند.

استفاده از یک طرح کلی برای رسیدن به نتایج شگفت انگیز

مرحله 1: شی متن هنری با کاربرد رئوس مطالب (نوع رئوس مطالب: داخل ، مراحل رئوس مطالب: یک مرحله ، جابجایی رئوس مطالب: 1 میلی متر ، گوشه رئوس مطالب: طرح کلی آشفته ، پر کردن رئوس مطالب: پر کردن سفید ، طرح کلی: هیچکدام توصیف نمی کند).

مرحله 2: با فشار دادن Ctrl + K خطوط را جدا کنید. متن و خطوط متن از هم جدا می شوند. (رنگ شکل کانتور در اینجا از مستطیل به آبی تغییر کرده است تا بهتر نشان داده شود).

مرحله 3: اکنون شی text اصلی متن و شی out رئوس مطالب را در جای خود نگه دارید ، کپی کنید (Ctrl + D) ، و متن اصلی را به صورت افقی حرکت دهید. جسم آسمان آبی در زیر یک کپی از متن اصلی قرمز است اما به صورت افقی تغییر مکان داده است.

مرحله 4: با استفاده از جسم آبی آسمانی (Replication) شی سفید را اصلاح کنید تا نتیجه نهایی را همانطور که در زیر نشان داده شده است بدست آورید. (برای اصلاح ، هر دو شی را انتخاب کنید و روی نماد برش در نوار ویژگی کلیک کنید). پس از پایان کار ، می توانید شی can آبی آسمانی را حذف کنید.

استفاده از خطوط برای ایجاد سایه در تصاویر پیچیده.
ممکن است برای ایجاد اشکال مورد نیاز و انتخاب رنگ های مناسب برای ایجاد سایه مناسب ، به مهارت های اضافی نیاز داشته باشد.

در زیر یک تصویر رنگی با حاشیه هایی که در اشکال مختلف برای ایجاد جلوه های سایه زنی استفاده شده است ، آورده شده است. ممکن است برخی از اشیا in در شکل وجود داشته باشد که از یک اثر متفاوت مانند مخلوط استفاده می کنند.

شی وکتور کارتونی اصلی / شکل
شی object کانتور کامل پر از یک چشمه از C0 M25 Y25 K0 تا C0 M50 Y45 K0 و یک چیدمان تنظیم شده به “None”
طرح کلی با تعاریف زیر اعمال می شود: نوع رئوس مطالب: به مرکز ، جبران افست: 0.3 میلی متر ، گوشه رئوس مطالب: رئوس مطالب فلزی ، پر کردن رئوس مطالب: پر کردن رنگ C0 M35 Y40 K0 برای رنگ نهایی C0 M20 Y25 K0
نمای قاب سیمی (View> Wire Frame) از جسم پس از استفاده از کانتور.

هنگام تماشای تصویر رنگی ، مناطق مختلفی را با سایه بان رنگی پیدا خواهید کرد که جلوه ای سه بعدی شبیه سازی شده را در تصویر ایجاد می کند.

نوشته های مشابه

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *